Op weg naar Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Op weg naar Graskop - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Op weg naar Graskop

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

10 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Graskop

Vanochtend wederom vroeg op voor weer alweer onze laatste safari. Nils en Jilke hebben zeer romantisch in het treehouse geslapen. Nils had Jilke bijna ten huwelijk gevraagd. Lees wel, bijna!! Na de safari, waar we opnieuw een luipaard hebben gespot en nog vele andere dieren, hebben we met enig pijn in ons hart afscheid genomen van onze geweldige gidsen Luan en Enoch. En natuurlijk van onze nieuwe Amerikaanse vriend Andrew. Na email-adressen te hebben uitgewisseld zijn we op weg gegaan richting Graskop, maar eerst heeft Menne nog een poging gedaan een stageplek te regelen bij het kamp Africa on Foot. Onze gids Luan stond er niet negatief tegenover. Nu op weg naar Graskop in de provincie Mpumalanga. Een heel ander gebied met zeer fraaie uitzichten, niet voor niks de panaramaroute genoemd. Na een rit van bijna 3 uur, waar Nils ons keurig uit de Bush Bush heeft geloodst, zijn we aangekomen in ons hotel in Graskop.Geen lodges meer maar een mooi hotel, met veel kunst en antiek aan de muren. Door de vele bergen uitnodigend voor een sprong in de diepte. Iedereen was hier wel voor in, behalve Babs, want die heeft het niet zo op hoogte. Echter aangekomen had opeens niemand het meer op hoogte, behalve onze bikkel Menne, zie filmpje op facebook. Ik hoop dat het op dit blog nog lukt het toe te voegen. We hebben van een heerlijke lunch genoten in Harrie's pancakes restaurant. Na de nodige Afrikaanse hebbedingetjes te hebben gescoord, Babs en Lars gingen voor typisch Afrikaanse kledij, Nils en Jilke voor 3 van de big 5 in kralen, Menne voor een Afrikaanse muurbedekking, Anja wat Afrikaanse schaaltjes en Jan voor een lekker biertje aan de bar, nog wat spelletjes gedaan in de lounge van het hotel. Het ging er echt erg fanatiek aan toe met ons altijd zeer gewaarde spel, 30 seconds. Op moment van schrijven kleden we ons aan om te gaan dineren in een Portugees restaurant aan de overkant van de straat. Morgenvroeg eens wat langer blijven liggen en dan maken we ons op om de panaramaroute te gaan rijden met spectaculaire vergezichten, watervallen en natuurschoon. Heel wat anders dan de afgelopen week, maar weer een nieuw maar ander avontuur.