Wonderful views en een bijzondere adoptie - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Wonderful views en een bijzondere adoptie - Reisverslag uit De Kelders, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Wonderful views en een bijzondere adoptie

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Anja

19 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, De Kelders

Hallo lieve volgers,

Na een rit van een kleine 4 uur rijden langs een mooie bergroute met vooral heel veel apen kwamen we aan in alweer de een na laatste verblijfplaats. Een prachtige villa aan de oceaan vanuit waar we uitzicht hebben over het water en de kust, waar veel walvissen en dolfijnen gespot kunnen worden. Het huis bezit een enorme keuken wat betekend dat we weer heerlijk zelf kunnen koken. Dat betekent ook dat er boodschappen gedaan moesten worden. Lars en ik bleven achter om op zoek te gaan naar de prachtige zeedieren. Toen ik de hoop had opgegeven en lekker onder de douche stond kwam Lars binnen gestormd met de mededeling dat hij een groep dolfijnen had gespot. Helaas had ik ze gemist en toen ik even later wat drinken was halen volgde er weer een kreet, dit maal een enorme walvis. Gelukkig kon ik deze wel zien, wat een prachtige en reusachtige beesten zijn dat. De rest was inmiddels ook terug gekomen en hadden de walvis onderweg ook gespot. De walvis kwam vlak bij onze villa gezwommen en hoe dichter hij bij kwam hoe dieper wij onder de indruk waren van ze. Vandaag hoorde we dat het zeer bijzonder was dat de walvissen zo dichtbij kwamen. Hebben wij, na het zien van het gordeldier, toch weer een zeer bijzondere gebeurtenis meegemaakt. Tussen de walvissen door, het bleken er namelijk 2 te zijn, kwamen ook nog wat dolfijnen en zeehonden voorbij. Na het spotten van deze dieren werden wat spelletjes gespeeld, waarna Jan ons verwende met heerlijke pannenkoeken om niet veel later lekker te gaan slapen.
Vanmorgen weer lekker kunnen uitslapen in wederom een heerlijk bed. Na het ontbijt was het tijd voor de fatbiketour, in ieder geval, dat dachten wij.. Eenmaal daar aangekomen bleek namelijk dat er voor morgen gereserveerd was. De planning moest worden omgegooid en we gingen eerst naar de pinguïn sanctuary. Hier vonden we een klein gebouwtje waar zieke en aangevallen pinguïns werden opgevangen en aangesterkt tot ze weer terug gezet konden worden in het wild. En zo werd een nieuw lid van de familie geboren en heeft Lars zijn eerste, en hopelijk enige, buitenechtelijke 'kind' gekregen.. Hij adopteerde een pinguïn. Na deze goede daad gingen we terug naar onze strandvilla voor de lunch en daarna werd een avontuurlijke wandeling gestart. Al bij het begin van deze wandeling werden de eerste dieren gespot, een schildpad, duizendpoot, mega torren, harige vieze rupsen en hele harige beesten waarvan we nog steeds niet weten wat het zijn. Het waren een soort mega hamsters, bevers stonden staarten of iets wat leek op een boze cavia, heel bijzonder. We konden de weg misschien niet helemaal vinden, maar uiteindelijk werd de weg gewezen door een behulpzame Jack Russel, en hebben we een hele mooie wandeling door de rotsen gelopen waarin we, wederom op soms akelige hoogte, hele mooie kloven en grotten gezien. Op de terugweg vonden we een koffiehuisje waar we stopte voor een drankje. Terwijl wij genoten van deze welverdiende borrel, jawel de koffie werd overgeslagen, werd ons uitzicht verrijkt met een groep dolfijnen die voorbij kwam zwemmen, een adembenemend gezicht. Terug bij de villa kwamen de spelletjes weer op tafel en begon Jan met de voorbereiding van het eten, namelijk de braai aanmaken. Dit gebeuren werd alleen maar mooier toen de bewolking lichtelijk was verschoven en dus was het even tijd om naar buiten te gaan. 'We hebben de son in de see sien sakken'. Een prachtig gezicht. Terwijl de rest genoot van de braai, had ik veel zin in groenvoer en stortte ik mezelf op een maaltijd salade. De buikjes zijn weer heerlijk gevuld en onder het genot van een drankje sluiten we de avond af met smèrrige seconden.
Tijd om aan te sluiten dus, al staat mijn team mooi vooraan, om daarna lekker te slapen, morgen vroeg op voor poging 2 van de fatbiketour en daarna richting Kaapstad en dus helaas alweer onze laatste verblijfsplaats van deze reis.

Veel liefs, Babs

• 20 Augustus 2016 - 13:15

Anja:

Ja Antoine dat dachten wij ook.de kelders bonen toch echt aan de Atlantische Oceaan te liggen. Onze gids heeft het ons haarfijn uitgelegd. De Indische Oceaan ligt iets verder weg richting Plettenbergs Bay.