Een rondje Kaap - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Een rondje Kaap - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Een rondje Kaap

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Anja

22 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Goedemorgen vrienden!

Deze aflevering van de blog volgt redelijk snel op de volgende. Onze reisleider was namelijk aan de vroege kant, iets wat nogal ongewoon is hier hebben wij geleerd. Hierdoor had ik niet genoeg tijd mijn verhaal af te maken, waardoor ik dit gisterenavond heb moeten doen. Enfin, ik heb weer een volle dag om over te vertellen dus laten we snel beginnen!
Zoals ik in het vorige stuk al aangaf kwam om 10 uur onze reisleider Marc langs om met iedereen kennis te maken, de vakantie alvast te evalueren en de komende dagen in te plannen. Ondanks dat Jan en Anja vaak contact met Marc hebben gehad en hij onze hele reis in elkaar heeft gezet, hebben we hem nog nooit in het echt ontmoet. Niet zo gek ook, hij woont namelijk op 5 minuten afstand van ons appartement in Kaapstad. Het was leuk hem te ontmoeten en samen met Marc hebben we het programma voor de komende dagen in en om Kaapstad vormgegeven. Omdat het gisteren nogal Nederlands weer was (veel regen en zodra je dacht dat het droog was, bleek je onder een afdak te staan) werd besloten om vandaag de dingen te doen waarbij je veel in de auto moest zitten. Na een mooie rit van een klein uurtje langs de oostkust van het Kaapse schiereiland kwamen we aan bij onze eerste stop, Boulders Beach. Hier kwam een van mijn persoonlijke hoogtepunten van de hele vakantie aan bod, namelijk de pinguïns, mijn favoriete dieren! Boulders Beach herbergt een kolonie van 2300 brilpinguïns, maar omdat het broedseizoen is konden we niet zelf het strand op om vrolijk een stukkie mee te waggelen. Wel hebben we er een hoop van dichtbij kunnen zien, wat het tot een nieuw hoogtepunt van de vakantie maakte. Enig nadeel was het eerder genoemde Nederlandse weer. Toen we eenmaal terug waren in ons busje, was iedereen tot op het bot doorweekt.. Dus verwarming op 10 en beslagen ruiten als gevolg. De volgende stop werd het meest zuidwestelijke puntje van heel Afrika, de plek waar vanwege de naam menig ondernemer graag een casino wil neerzetten, namelijk Kaap de Goede Hoop. Het regende dat het goot, het waaide stinkend hard, maar gek genoeg vonden we dat dit weer op de een of andere manier perfect paste bij deze fascinerende plek. Er werden foto's gemaakt en er werd bewonderend gekeken naar de woeste maar toch azuurblauwe oceaan. Iets verder kwamen we uit bij Cape Point. Hier wilden we graag naar boven richting de befaamde vuurtoren, maar toen Anja het bord 'Beware of the strong wind' zag werd hier, gezien de al aanwezige wind op de grond, toch van afgezien.
De souvernirshop werd nog even leeggeroofd, waarna de lunch werd genuttigd bij een erg leuk tentje in Scarborough, een pittoresk dorpje aan de westkust van de Kaap. Hier was echter niet het eten, maar iets nogal harigs het hoogtepunt van de lunch. Een van de gasten had namelijk een 12 weken oude Husky-pup bij, die meteen vanaf het begin de volledige aandacht van voornamelijk Menne en Nils opeiste. En er moet gezegd worden, het was een prachtbeestje (zo mooi dat Jilke er meteen een wilde aanschaffen voor later). Na een stevige lunch konden we weer verder, want er was nog genoeg te zien! De volgende stop was eigenlijk geen echte stop, maar een 9 kilometer route die we gingen rijden. Babs is vanwege mogelijke misselijkheid alvast voorin gaan zitten, de route bevat namelijk 114 bochten die je een werkelijk adembenemend beeld geven van de kustlijn en de omgeving. Nu snappen wij waarom alle gerenommeerde automerken hier hun reclames opnemen.
Na deze route werden de kustplaatsen Hout Bay en Camps Bay aangedaan, waar wij de door Marc aangeraden markhal aan het zoeken waren (waar het vooral op zondagmiddag gezellig was, nou dat treft). Helaas is het onze 7 paar ogen niet gelukt deze markt te vinden, gemiste kans.. We hadden een mooi alternatief echter snel gevonden, namelijk het Victoria Wharf shopping centre. Hier kwam de shopping queen in menigeen naar boven, want zeker de bovenverdieping zou niet onder hebben gedaan voor onze befaamde P.C. Hooftstraat. We sloten de dag af met een hapje eten in de haven, waar ons diner nog even werd opgeleukt door de in Kaapstad wereldberoemde Abonwabisi Brothers (o.a. bekend van de hits Nkiyankiya en Sizoyibona Kanjani). Ik vond het wel lekkere muziek, dus besloot ik de CD van de heren te kopen. Er werd nog even overwogen in het reuzenrad te gaan, maar toen wij er achter kwamen dat we al op de Tafelberg waren geweest had een uitzicht vanuit het reuzenrad weinig toegevoegde waarde. We besloten daarom richting appartement te vertrekken, om daar nog een afzakkertje te nemen voor het slapengaan. Vandaag staat er wederom een mooie en indrukwekkende dag ons te wachten, over een kwartiertje vertrekken we namelijk naar de haven voor de trip naar Robbeneiland!

Ik heb er in ieder geval weer erg veel zin in!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer, groeten van Lars