Moonshine on Wiskey Creek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Moonshine on Wiskey Creek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Moonshine on Wiskey Creek

Door: Jilke&Menne

Blijf op de hoogte en volg Anja

14 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Wilderness

Hooooi allemaal,

Gisteravond, na het eten, was het verschrikkelijk! Er zaten twee joekels van spinnen in onze kamer. Gelukkig gingen Nils en Menne als een goed samenwerkend rangerteam op jacht. Nadat de kamer zorgvuldig doorgespit was, gingen we in ons geïmproviseerde driepersoonsbed liggen. Geloof me, als je tussen Menne en Nils in moet liggen, voel je je als een strijkplank die niet mag bewegen. Na een korte nachtrust werd ik gewekt door een kreet van Menne. Hij spotte namelijk een natuurlijke wekker op onze kamer. Er kwam een miauw-geluid uit. Nadat Menne de poes de eerste keer buiten had gezet en weer lekker in ons driepersoonsbed was gekropen, stond de poes een minuut later weer aan het voeteneinde. We hadden namelijk het raam open laten staan. Zo'n dierlijke wekker werkt best goed want we waren klaar wakker.
Nog voor het ontbijt pakten we onze tassen. Helaas zijn we het een en ander vergeten. Dat pikken we op de terugweg wel op. Het ontbijt was weer briljant. Na het ontbijt hebben we nog even met de honden geknuffeld, waarna we vertrokken naar de volgende lodge.
Onderweg zijn we langs een haven geweest, waar we heerlijk in de zon op een terrasje hebben gezeten en alle winkeltjes hebben bezocht. Uiteraard reed Jan hier in een keer goed naar toe. De volgende stop was de nieuwe lodge. Een soort camping met huisjes, loslopende honden en kippen en als je verder liep een bos met huisjes op palen. Nadat we allemaal een huisje hadden toegewezen en onze spullen hadden gedropt, gingen we boodschappen doen. Dit was tenslotte de eerste dag dat we zelf gingen koken.
Na de boodschappen splitste we ons op. Babs en Lars gingen een wandelroute lopen, die uiteindelijk nogal avontuurlijk bleek. De rest ging naar de brug van het bungeejumpen. Onderweg zagen we langs de kant een hele hoop apen, die er niet warm of koud van werden toen wij op een kleine afstand toe stonden te kijken naar het kleine aapje op de buik van de moeder.
Eenmaal aangekomen bij de brug begon het bij mij (Menne) een beetje te kriebelen in de buik. Ik had de big swing al van mijn Bucket List af kunnen strepen, maar bungeejumpen stond er nog op. Wanneer we in het restaurant stonden te kijken naar de springers had ik m'n broek al bijna vol zitten van angst waardoor ik toch de keuze gemaakt heb om deze sprong uit te stellen naar een andere keer.
Na een kwartiertje springers bekijken zijn we richting onze 'mongolenbusje' gelopen. Maar natuurlijk stonden er weer een aantal kraampjes met heel erg leuke spulletjes die we weer niet konden laten voor wat t was. Pap en mam hebben een mooi decoratie stuk voor onder de overkapping op de kop weten te tikken en ikzelf heb een toevoeging aan mijn maskers collectie gevonden.
Terug aangekomen bij ons zoveelste nieuwe huisje, is ieder een klein uurtje zijn eigen gang gegaan om ons voor te bereiden op de grote barbecue avond!! Onee.. In de open haard een speklapje bakken.. Waarin Pap en Nils zich ontpopte tot de nieuwe Zuid-Afrikaanse Grillmasters bereide de rest zich voor op de auditie tot het nieuwe proefteam van Herman den Blijker. Ondanks de moeilijke bakomstandigheden smaakte het heerlijk!
Morgen gaan we met z'n allen naar Kurland, waar iedereen erg veel zin in heeft!

De afwas is gedaan en weer opgeruimd en de helft het gezin ligt al in bed, ik zelf nog niet maar dat gaat nu verandering in komen! Er zal snel een vervolg komen op deze aflevering van de Jacobssoap, dus slaap lekker en tot morgen!

X Jilke (1e deel)
X Menne (2e deel)