Tijd om te relaxen! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Tijd om te relaxen! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Tijd om te relaxen!

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Anja

16 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Terwijl ik dit stukje schrijf is de tijd om even flink te relaxen aangebroken. We zijn namelijk goed en wel aangekomen bij onze volgende lodge, country guesthouse 'De Denne'. Maar laten we beginnen waar Anja gisteren geëindigd is, namelijk de dag van gisteren. De dag van ons bezoek aan township Kurland Village, wat erg veel indruk heeft gemaakt. Ondanks dat het voor ons leek alsof we een volle dag in Kurland zijn geweest, was het om een uur of 2 weer tijd om te vertrekken. Maar omdat zo'n indrukwekkende belevenis ook redelijk intensief blijkt, werd er besloten om even een hapje te eten in een 'De Kaaij-lookalike' in Plattenberg Bay om vervolgens weer richting onze lodge te gaan. Babs en ik hebben geprobeerd onze was middels een vuurtje sneller te laten drogen, Nils en Jilke deden een klein tukkie en de middag ging voorbij. Toen was het moment daar dat wij weer mochten gaan genieten van het in huize Jacobs inmiddels befaamde gerecht 'Rijst met Kippenragout à la Babs'. Dat niet alleen wij dit heerlijk vonden bleek de dag later, omdat we wat over hadden mochten de eigenaren van de lodge namelijk ook 'proeviteren' van Babs haar kookkunsten. Ze vonden het heerlijk!

Na voor deze vakantiebegrippen weer te hebben uitgeslapen (tot 8 uur maarliefst) werden de koffers weer gepakt, het ontbijt weer verorberd en werd er aanstalten gemaakt om ons naar bekend terrein te begeven. Waar we tijdens onze reis door Amerika vaak de grap maakten dat Jan overal de weg wist omdat hij al overal was geweest, werd dat hier werkelijkheid. Er stond namelijk een rit op het programma naar Oudtshoorn, via Knyshna én onze vorige lodge! Jilke was wat belangrijke cosmetica vergeten, en aangezien we praktisch langs deze lodge kwamen was het een kleine moeite deze even op te halen. Het eerste gedeelte van de dag hebben we vervolgens, net zoals 2 dagen geleden, in het mooie havenstadje Knyshna doorgebracht. De dames (vooruit, en ik ook) gingen naar het shoppingcenter; Jan, Anja en Menne gingen op zoek naar een tattooshop en Nils pendelde een beetje heen en weer tussen deze twee groepen. De eerste groep was redelijk succesvol, de tweede niet.. Na nog een drankje te hebben gedronken ging Babs nog even naar het postkantoor en werd de trip voortgezet richting Oudtshoorn. Net zoals de eerste trip maar dit stadje zat ik achter het stuur, maar verliep de autorit niet helemaal hetzelfde. Zo werd er een stuk minder geklaagd over misselijkheid en ging het op de achterbank alleen maar over schorpioenen, inkt en een combi van die twee.

Ik weet niet hoe goed jullie geheugen nog is, maar kunnen jullie je nog herinneren dat Nils 4 jaar geleden net zolang heeft gezeurd om een tattoo totdat hij er een mocht? Het blijkt dat Menne goed heeft opgelet destijds, want dit jaar is hij degene die net zolang heeft gezeurd totdat hij een plakplaatje mocht. Na het middageten gingen de heren gezamenlijk naar de tattooshop. Nouja tattooshop, je kon er tevens piercings laten zetten, naar de kapper en het zou me niets verbazen als je er ook nog gebakken vis kon krijgen. Maar goed, de tatoeerder had een naald, twee handschoenen en een cardridge met zwarte inkt, dus hij kon aan de slag. Een klein uurtje later (waarin Babs en ik in de tussentijd nog in een hevige discussie verzeild raakten met een dakloze man) was het gepiept en stond er een levensgevaarlijke schorpioen bij Menne op de zijkant van z'n ribbenkast. Uiteraard werden er wat flauwe grappen gemaakt, maarja dat is ook niet zo gek. Menne loopt vanwege het tijdelijke ongemak namelijk zo breed met zijn rechterarm alsof het lijkt alsof hij door die schorpioen in zijn oksel is gestoken!

Maar alle gekheid op een stokje, het is weer tijd om af te sluiten. We hebben een prachtige zonsondergang gezien vanuit onze wederom bijzonder mooie lodge, dat zich uitstekend leent om morgen een dagje te relaxen. As we speak wordt de wijn geproefd en is het hoofdgerecht onderweg, dus eet smakelijk en tot morgen!

Groeten, Lars