Dag in de Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu Dag in de Wilderness - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Anja Jacobs - WaarBenJij.nu

Dag in de Wilderness

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Anja

13 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Wilderness

Goedenavond lieve volgers,

Wat een dag weer vandaag.. Veel meegemaakt, veel gelachen en dus ook veel om te vertellen. We pakken de draad op waar Babs 'm gisterenavond heeft neergelegd, namelijk vlak voor het avondeten. Onze gastheer Tim had alvast een restaurant voor ons gereserveerd, en dat bleek een schot in de roos. Het eten was verrukkelijk, de ober was zeer vriendelijk en het restaurant heeft uitzicht op zee (waar wij echter niks aan hadden, het is hier namelijk ook al voor 19.00 uur donker). Niet zo gek dus dat we unaniem besloten om meteen te reserveren voor de dag erna, same place same time. Na het eten werden er voorzichtig al de eerste stapjes op het strand gezet, maar werd er al snel koers gezet richting de warme bedden van de Moontide Lodge.

Het is ochtend.. Ik word wakker ruim vóór de wekker, maar verneem desondanks dat Jan er al een ronde hardlopen op heeft zitten. Sportersbloed kruipt waar het niet gaan kan blijkt maar weer eens. Het is een heerlijke ochtend, maar het wordt wel meteen duidelijk dat we het safari-gedeelte van de vakantie achter ons hebben gelaten.. Waar we een week lang geen wolkje aan de lucht hebben gezien, is het nu ineens redelijk bewolkt en heeft de zon er moeite mee. Dit drukte de pret echter helemaal niet, gezien het feit dat we heerlijk aan het water hebben ontbeten om daarna meteen koers te zetten richting het strand. Helaas nog geen walvissen of orka's gespot, maar wel al een aantal krabbetjes gered, een vis begraven en een hoop schelpen verzameld! Na de strandwandeling werd het tijd om iets meer het binnenland in te trekken, richting Oudtshoorn om precies te zijn. Als je Oudtshoorn voor de eerste keer probeert in te beelden denk je waarschijnlijk aan een pittoresk Nederlands dorpje waar je kan varen en voor € 50 op de foto kan in oude kledij, maar dit klopt van geen kant! Oudtshoorn staat namelijk bekend als een stadje met meer struisvogels dan inwoners. Niet gek dus dat wij allereerst een bezoek brachten aan de Safari ostrich farm, oftewel een heleboel struisvogels. Nu kennen wij de struisvogel al redelijk goed, er staan er namelijk 3 in Gennep, maar zo'n bezoekje aan de farm is toch bijzonder leuk om te doen. Zo weten we nu dat Nils zonder problemen op een struisvogelei kan staan, dat je je met gemak kan laten bijten door een struisvogel (ze hebben namelijk geen tanden) en dat het berijden van zo'n beest niet bepaald de schoonheidsprijs verdient. Na dit bezoek werd de tweede stop van de dag aangedaan, namelijk de Cango Caves. Deze grotformatie, bestaande uit verschillende adembenemende 'chambers' en een hoop hele nauwe gangen (waar wij gelukkig niet doorheen hoefde te tijgeren), leverde ons weer een hoop mooie fotomomenten op. Na een goed uur zat ook deze tocht er op, waarna het tijd werd om ons busje aan te zwengelen en terug te rijden naar het mooie plaatsje Wilderness. Zoals gezegd werd er op dezelfde plaats gegeten, met wederom verrukkelijk eten, hetzelfde uitzicht maar alleen een andere ober. Met gevulde buikjes en een glimlach op het gezicht van eenieder werd het tijd het bedje weer op te zoeken. Morgen zullen we na wederom een lekker ontbijtje onze reis voortzetten, wat we dan gaan beleven horen jullie dan!

Bedankt voor het volgen en een fijne avond!

Groeten, Lars